Het kan zijn dat u deze methode niet kan aanduiden. De dossierbeheerder van het kantoor zal de methoden inschakelen die het beste passen in functie van het document.


De ondertekenprocedure


  1. Open de mail die u van "[email protected]" ontvangt en lees de inhoud goed.

  2. Klik op de link om van start te gaan met het document.
    • Een link is beveiligd en telkens 1 keer bruikbaar.
    • Indien de foutmelding "De URL is verlopen." verschijnt: klik op de knop "Een nieuwe e-mail aanvragen".

  3. Lees het document aandachtig en scroll volledig tot het einde.

  4. Ga akkoord met de voorwaarden door een vinkje te plaatsen en druk op "Ondertekenen starten".
  5. Selecteer de ondertekenmethode "Gekwalificeerde handtekening met itsme" en druk op de knop "Volgende".
    (optioneel, indien keuze uit meerdere methoden)
  6. Typ de juridische verklaring exact zoals weergegeven en druk op de knop "Volgende".
    (optioneel, indien gevraagd)
  7. Geef uw telefoonnummer in dat met itsme gekoppeld is ter controle en druk op de knop "Verstuur".
    • Wanneer u voor het eerst ondertekent met itsme, wordt u gevraagd een certificaat aan te maken. Klik op "Mijn certificaat aanmaken" en klik in de itsme-app op "Bevestigen".
  8. Open de itsme-app op uw mobiel apparaat om de melding "ORIS NV - Tekenen" te openen en druk op de knop "Bevestigen".
    • Geef in de app de beveiligingscode in die u heeft ingesteld of bevestig met vingerafdruk indien uw apparaat dit ondersteund.
    • Het kan zijn dat u in de app een symbool moet aanduiden die op uw computerscherm verschijnt als extra beveiliging.

  9. De digitale handtekening wordt toegevoegd en u ontvangt een automatische bevestiging per mail.
  10. Er volgt een automatische bevestiging per mail wanneer alle partijen getekend hebben.